16 Haz 2011

KÜÇÜK HAYDARCAN TEDAVİ İÇİN YARDIM BEKLİYOR !


Trabzon’un merkeze bağlı Karlık Köyü’nde ikamet eden ve Merkez Karlık İlköğretim 3. sınıf öğrencisi Haydar Can Demir, Juvenil hyalin fibromatosis isimli bir hastalığın pençesinde yaşam savaşı veriyor.

 

Burnunda, kulaklarında ve kafatasında meydana gelen deformasyonlarla yaşam kalitesi düşen ve sağlık problemleri ile karşı karşıya kalan 10 yaşındaki Haydar Can kendisine uzatılacak bir yardım eli bekliyor.

2 aylıkken vurulduğu verem aşısı sonrası kolu kanadı tutulduğu iddia edilen minik yavru aradan geçen sürede çeşitli tedaviler sonucu yürümeye ve okula gitmeye başlarken görenlerin ise yüreğini yakıyor. Hastalık nedeniyle eklemlerinde de hareket kısıtlığı yaşayan Haydar Can, duyarlı tüm yetkililerden destek bekliyor.


Juvenil hyalin fibromatosis olarak tıp dilinde telaffuz edilen, çeşitli büyüklüklerde ve genellikle çok sayıda, sıklıkla baş ile boyun bölgesi ve ekstremitelerde deride yerleşen nodül, papül veya tümör kitlesi olarak klinik bulgu verdiği belirtilen hastalıkla ilgili İlk öğretim 3. Sınıf öğrencisi 10 yaşındaki Haydar Can Demir’in babası Sabri Demir, çaresizlik içerisinde olduklarını belirterek,


“Bu hastalığın tedavisinin Türkiye’de mümkün olmadığını öğrendik. Oğlumun sağlığına kavuşması için elimden gelen her şeyi yaptım. Elimden gelen hiçbir şey kalmadı artık. Tedavisine Ankara Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde devam ediliyor. Alternatif olarak da İstanbul’da ‘Bierozonans’ tedavisi görüyor. Artık dayanamıyoruz” şeklinde konuştu.


Dolmuş şoförlüğü yapan baba Sabri Demir, çaresizlik içerisinde olduğunu ifade ederek, “Belediye Başkanımızla üç kez görüşmek istedim. Başbakanımıza ulaşması, durumumuzu söylemesi için yardım istedim. Ancak bana elinden bir şey gelemeyeceğini, fakat Ankara’da misafirhane ayarlayabileceğini ifade etti. Bizim kalacak yere, ya da işe ihtiyacımız yok. Çocuğumun sağlığına kavuşmasına ihtiyacı var.


İki kez mektup yazdım internet üzerinden Sayın Cumhurbaşkanımıza ve Başbakanımıza ancak arayan soran olmadı. Bu çocuğun durumuna ilişkin çalışmaların Amerika (ABD)’da araştırmalar yapıldığını öğrendik. Fakat bunun içinde imkânımız yok. Duyarlı tüm insanlardan, yardım edebilecek insanlardan tedavi için, bilgi için yardım dileniyoruz. Lütfen çocuğuma yardım edin” dedi.


Kaynak: www.akcaabathaber.com-16 Haziran 2011 Perşembe

Hiç yorum yok: