20 Eyl 2011

2011-2012 EĞİTİM ve ÖĞRETİM YILI TÖRENLERLE BAŞLADI


Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık, İlköğretim Haftası nedeniyle Prof. İhsan Koz İlköğretim Okulu’nda düzenlenen programa katıldı.
 
Programa Vali Kızılcık’ın yanı sıra Trabzon Belediye Başkan Yardımcısı Osman Gökhan Bali, Trabzon Cumhuriyet Başsavcısı Adem Kul, Trabzon Emniyet Müdürü Feridun Boz, Milli Eğitim Müdürü Selim Yavuz Sandıkçı, öğretmenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci velisi katıldı.

 
Hükümetin son dönemde eğitime ayrılan payı arttırması ile eğitimde önemli bir aşama kaydedildiğinin altını çizen Vali Kızılcık,

“2011- 2012 Eğitim Öğretim yılının ülkemize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. Uzun bir tatil dönemin ardından yeni bir eğitim ve öğretim dönemi sizleri bekliyor. Ulu önder Atatürk’ün bizlere hedef olarak gösterdiği muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkabilmek için araştırma ve geliştirme alanında önemli çalışmalar yapılmaktadır. Son yıllarda bütçeden eğitime ayrılan paylarda gerçekleştirilen artışlar son derece önemli. Okullarımız daha pırıl pırıl, araştırma ve geliştirme araçlarımız daha yeni. Devletimizin çeşitli kurumlar aracılığı ile verdiği destekler sayesinde dünyada dahi dikkati çeken bir seviyeye geldik. Özellikle öğretmenlerimizden geleceğimizin teminatı olan gençlerimizi düşüncelerini gerçekleştirebilecek olan çalışmalarına eşlik etmelerini ve desteklemelerini bekliyorum” dedi.

 
Ulu önder Atatürk’ün ifade ettiği gibi Muasır Medeniyetler seviyesine ulaşmada yapılacak çalışmalara başta öğrenciler, öğretmenler ve velilere önemli görevler düştüğünü ifade eden Vali Kızılcık, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:

“Sevgili öğretmenlerimiz özellikle aldığınız hizmet içi eğitimlerde gördüğünüz gibi çocuklarımızın gördüğünü ifade edebilen, düşündüğünü gerçekleştirebilen uluslararası başarılara imza atabilecek bireyler olabilmeleri sizlerin elinde. Sevgili öğrenciler sizler bu toplumun Ulu Önder Atatürk ve silah arkadaşlarının bizlere emanet ettiği milletin ilelebet yaşatıcılarısınız. Muasır medeniyetler seviyesine çıkabilmek için bilim ve bilginin önderliğinde durmadan çalışınız. Bu çalışmanın yanında sosyal bir birey olarak yetişebilmeniz içinde sanatsal ve sosyal etkinliklere lütfen katılınız.”

 
Geleceğimizin teminatı olan gençlerin gelişmeleri için toplumun bütün kesimlerine görev düştüğünü kaydeden Milli Eğitim Müdürü Sandıkçı,

“Bütün gücümüzü çocuklarımızın eğitimi için seferber etmeliyiz. Devletimizin de yaptığı budur. Çocuklarımızın gelişimini daha hızlı hale getirmek için toplumun bütün kesimleri bu şuur ile hareket etmeli. En değerli varlıklar olarak belirttiğimiz çocuklarımızın emsalleri ile yarışacak nitelikte yetiştirmeliyiz. 2011-2012 eğitim öğretim yılına başlarken her alanda hazırlıklarımızı tamamladık. İlimizde şuanda yapımı devam eden 32 okuldan 7 okulu eğitim öğretime açarak hizmete sunduk” şeklinde konuştu.

 
Konuşmaların ardından öğrenciler tarafından hazırlanan halkoyunları gösterisi büyük ilgi topladı.

 
Programın sona ermesi ile Vali Kızılcık, öğrenciler ile hatıra fotoğrafı çektirdiler.

 
Vali Kızılcık, okul bahçesinde karşılaştığı yürüme engelli çocuğun sorunlarını dinleyerek, sorunları çözülmesi için talimat verdi.

VB – 19 Eylül 2011 Pazartesi

Hiç yorum yok: