8 Nis 2011

“ÜNİVERSİTE TERCİHLERİNİZİ HEDEFLERİNİZ DOĞRULTUSUNDA YAPIN”


Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık Trabzon Dünya Ticaret Merkezinde gerçekleştirilen ‘Educaturk Yüksek Öğretim Günleri’ Fuarının açılışına katıldı.



7–8 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Educaturk Yüksek Öğretim Günleri Fuarı’nın açılışını Vali Kızılcık’ın yanı sıra, Yomra Kaymakamı Osman Varol, Kaşüsütü Belediye Başkanı Mustafa Çam, Milli Eğitim Müdürü Selim Yavuz Sandıkçı, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Yönetim Kurulu Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu ve Educaturk yetkilileri yaptı.


Vali Kızılcık, fuarın geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin kendi hedefleri doğrultusunda üniversite tercihlerini yapmasına katkı sağlayacağını ifade etti.



Fuara katılan üniversite, yurtdışı eğitim kurumları, lise ve dershane yetkililerinin öğrencilerin hedefleri doğrultusunda tercih yapmaları için burada bulunduklarını ifade eden Vali Kızılcık,


“Sizler bizim geleceğimizin teminatısınız. Sizlerin kendi hedefleriniz doğrultusunda daha iyi eğitim görmeniz amacıyla, üniversitelerimiz burada kendilerini sizlere beğendirmeye çalışıyor. Başarılı insan olmadan hiçbir faaliyetin başarısından ve kalitesinden bahsetmek mümkün olmayacaktır. Bugün 160’ın üzerinde devlet ve vakıf üniversitemiz bulunmaktadır. Bununla gurur duyuyoruz” şeklinde konuştu.


Öğrencilerin, üniversite tercihlerini yaparken kendi yeteneklerini göz önünde bulundurması gerektiğini belirten Vali Kızılcık, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:


“Üniversitelerimiz daha başarılı, geleceğe daha ümitli bakan öğrencileri bünyesine katmak ve kendi başarılarına başarı katmak istiyorlar. Bu anlamda sizlere bir bakıma kendilerini beğendirmek için burada stantlarını açtılar. Kendi yeteneğinize en uygun olan üniversiteyi tercih edin. Hem kendiniz mutlu olun, hem üniversitelerin başarılı olmasını sağlayın hemde devletimize ve toplumuza hizmet edin. Başta Educaturk olmak üzere üniversite yönetimlerine ve Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerimize böyle bir organizasyon gerçekleştirdikleri için teşekkür ediyorum”



Milli Eğitim Müdürü Sandıkçı ise, öğrencilerin üniversite tercihleri sırasında velilerin çocuklara baskı yapmaması gerektiğini kaydederek,


“Öğrencilerimiz YGS sınavlarına girdiler. Ben öğrenci velilerimize sesleniyorum. Lütfen çocuklarınızın yetenekleri oldukları alanlarda tercih yapmalarını isteyin. Öğrencilerimiz istedikleri alanlarda eğitim görürseler başarılı olurlar” dedi.


Vali Kızılcık ve beraberindekiler daha sonra 20 yüksek öğretim kurumunun yanı sıra yurtdışı eğitim kurumları, dershaneler ve Trabzon’da bulunan liseler olmak üzere toplam 50 standın bulunduğu Educaturk Yüksek Öğretim Günleri Fuarını gezdi. (VB – 08.04.2011 Cuma)

Hiç yorum yok: