13 Ağu 2011

TTSO’DAN AFRİKA İÇİN 10 BİN TL


Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ‘nin Afrika’daki açlık felaketi için başlattığı yardım kampanyasına 10 bin TL ile katılma kararı aldı.


TTSO Yönetim Kurulu Başkanı M. Suat Hacısalihoğlu, Afrika’da yaşanan kıtlık ve kuraklık için yardım kampanyası başlattıklarını söyledi.

Doğu Afrika’nın son 60 yılın en büyük kuraklık ve kıtlık felaketi ile karşı karşıya olduğunu kaydeden Hacısalihoğlu, 40 milyon kişinin gıda yardımına ihtiyacı olduğunu, son 3 ayda hayatını kaybeden 5 yaş altı çocukların sayısının ise 30 bine yaklaştığını hatırlattı.

Somali, Etiyopya, Kenya, Eritre, Tanzanya, Uganda ve Burundi'de büyük bir insanlık dramı yaşandığına dikkat çeken Hacısalihoğlu,

"Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu (UNICEF) verilerine göre açlığın pençesindeki Somali’de her 6 dakika da bir çocuk hayatını kaybediyor. Türkiye’nin girişimi ile İslam İşbirliği Teşkilatı İcra Komitesi, acil olarak 17 ağustos 2011 tarihinde İstanbul’da başta Somali ve Doğu Afrika için 57 üyesi ile toplanacak. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Afrika’daki açlık felaketi için 1 milyon TL bağışta bulunarak bir yardım kampanyası başlattı" dedi.

“DOĞU AFRİKA HALKINA TRABZON’DAN YARDIM ELİMİZİ UZATALIM”

"Hiçbirimizin insanlık adına sessiz kalamayacağı bir süreçteyiz" diyen Hacısalihoğlu,

"Doğu Afrika halkına Trabzon’dan hep birlikte yardım elimizi uzatmak istiyoruz.

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası yönetim kurulumuzun aldığı karar doğrultusunda üyelerimizin Doğu Afrika halkına yardım kampanyasına katılmaya davet ediyoruz.

Kampanya için yardımlar, oda ve borsalarımızın bir üst birliği olan TOBB’un açtırdığı banka hesabına yatırılacaktır. Bu hesapta toplanan nakdi bağış tutarları, Doğu Afrika’ya ulaştırılmak üzere, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı’na transfer edilecektir. Oda ve borsa meclislerimiz, üyelerimiz, camiamız ve arzu eden vatandaşlarımızın sağlayacağı katkılar Doğu Afrika halkına bu kutsal ramazan ayında en kısa zamanda ulaştırılacaktır" diye konuştu.

Bir ay ile sınırlı olan kampanyaya TTSO olarak 10 bin TL ile katıldıklarını ifade eden Başkan Hacısalihoğlu,

"Şimdi bütün illerin yardım için yarıştığı bu kampanyada Trabzon’da oda üyelerimize çağrıda bulunuyoruz. Doğu Afrika Trabzon’da hissediliyor, Trabzon’u da Doğu Afrika’da hissettirelim. Yapacağımız yardımlar hayat kurtaracak. Kim bir hayat kurtarmak istemez!" şeklinde konuştu.

BANKA HESAP NUMARASI

Türkiye İş Bankası

TOBB – Afrika Açlık Felaketi Yardım Hesabı: 4375 - 333
IBAN numarası TR88 0006 4000 0014 3750 0003 33

Günebakış-11.08.2011

Hiç yorum yok: