15 Haz 2011

TRABZON’DA ‘MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM FUARI (METEF)’ AÇILDI


Trabzon’da Mesleki Eğitim Kurulu tarafından düzenlenen Mesleki ve Teknik Eğitim Fuarı Trabzon Öğretmenevi’nde 14.06.2011 Salı Günü açıldı.



Mesleki ve Teknik Eğitim Fuarı'na Yavuz Selim Sandıkçı, İsmail Kansız, Milli Eğitim Kısım Müdürleri, protokol üyeleri, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve vatandaşlar katıldı.



14.06.2011 Salı günü Saat 18.00' de Trabzon Öğretmenevi girişinde ve arka bahçesinde okullar ve halk eğitim merkezleri tarafından birbirinden ilginç ve renkli 40 adet masadan oluşan stantlar açıldı.



Fuarda;


-Proje Tabanlı Beceri yarışması ve Mesleğini Keşfet Küçük Mucitler Yarışmalarında sergilenmeye değer bulunan projeler,


-Araklı Endüstri Meslek Lisesi, Leonardo da Vinci (Güvenli sistemlerinin incelenmesi staj projesi), Trabzon Meslek Eğitim Merkezi Leonardo da Vinci (E-communic@Tion4shool 2 parents) projeleri,


-Okul ve kurumlardan fuara katılacak olan çalışmalar okulda eğitim öğretim yapılan alana ve dallara özgü öğrenci-öğretmen eserleri ile projeler ve yöresel özellik taşıyan ürünler ve belirlenen projeler dışındaki eserler koordinatör okullar ile aynı tür okulların işbirliğinde seçilen projeler stantlarda yer aldı.



METEF Fuarının açılış ve programın sunuculuk görevini AR-GE sorumlusu Ayşegül Kösa yaptı. İstiklal Marşı; Akçaabat Güzel sanatlar ve Spor Lisesi Müzik öğretmeni ve aynı okulun müzik bölümü öğrencilerinin katılımı ile hep birlikte okundu ve öğrenciler kısa bir müzik dinletisi gerçekleştirdi.



Halk oyunları gösterisinin ardından açılış konuşmasını yapan Milli Eğitim Müdürü Yavuz Selim sandıkçı, düzenlenen fuarda usta öğretici ve öğrencilerin el emeği göz nuru ile ürettikleri ürünleri sergilemeyi amaçladıklarını belirterek, mesleki ve teknik eğitim kurumları arasında bilgi alışverişini ve sürekli bir işbirliğini hedeflediklerini ifade etti.



Bilim teknik ve yaygın eğitimin önemine dikkat çeken Sandıkçı;


“Her yıl düzenlenen mesleki ve teknik eğitim fuarları ile bu kurumlarımızı kamuoyuna tanıtarak, çağdaş dünyada olduğu gibi ülkemizde de bu eğitim alanına ilgi ve isteği arttırıcı etkinliklerde bulunup yönlendirme çalışmalarını gerçekleştiriyoruz” dedi.



Milli Eğitim Müdürü Yavuz Selim Sandıkçı, yaptığı konuşmanın ardından fuarın açılış kurdelesi kesildi ve fuarı protokol üyeleri ile birlikte gezen davetliler, yapılan çalışmalar ve sergilenen ürünler hakkında bilgiler aldı.



Bu törenin ardından davetliler, Öğretmenevinin arka bahçesindeki stantlara geçti. Burada Davul-Zurna eşliğindeki erkek horon ekibinin gösterisiyle karşılanan davetliler, gösterinin ardından stantları gezdi.



Trabzon’da aynı tür okullar ve kurumların özgün eserlerle katılımını sağlamakla Trabzon Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi- DAML, Ticaret Meslek Lisesi, Atatürk Sağlık Meslek Lisesi, İMKB Kız Meslek Lisesi, Merkez Halk Eğitim Merkezi, Merkez Mesleki Eğitim Merkezi ve Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüsü ve PKSO okulları koordinatör olarak görevlendirilmişlerdir.



Fuar süresince Halk Eğitim Müdürlüğünce her gün saat 12.00-13.30 arasında Halk Oyunları Gösterisi ve saat 17.00-18.30 saatleri arasında ise Kemençe Dinletisi gerçekleştirilecektir.



METEF Fuarı; 16 Haziran 2011 Perşembe Gününe kadar halkın ziyaretine açık kalacak.


THA – 14 Haziran 2011 Salı


SERGİDEN FOTOĞRLAR






































Fotoğraflar: Muhammet YAVRUOĞLU-14.06.2011

Hiç yorum yok: