18 Haz 2011

TÜRKİYE’NİN EN BAŞARILI OKUL ve YAVRU-TEMA EKİBİ SEÇİLDİ


Araklı Pervane Köyü 25 Şubat İlköğretim Okulu Yavru-TEMA ekibi, 2008/09 ve 2009/10 eğitim ve öğretim dönemlerinde yürüttüğü çevre etkinlikleri ile, köy okulu olarak Türkiye’nin üstün başarılı ekibi olarak seçildi ve  Karadeniz Bölgesinin tamamında, başarı plaketi almaya hak kazanan tek Yavru-TEMA ekibi oldu.

 

Çevre koruma çalışmalarında kendileri küçük ama çabaları ve başarıları çok büyük olan ve 2 yıl üst üste elde ettiği başarı ile kendilerini kanıtlayan Araklı- Pervane Köyü 25 Şubat İlköğretim Okulu Yavru TEMA grubu; 2008-2009 ve 2009- 2010 eğitim-öğretim dönemlerinde yürütülen planlı ve yıl boyuna yayılmış çevre çalışmaları ile genel sıralamada Karadeniz Bölgesinin tamamında en başarılı okul olması yanında, Köy okulu olarak da tüm Türkiye’de tek oluşu dolaysıyla 2009-2010 dönemlerinin en başarılı Yavru-TEMA ekibi ve Okulu seçildi. 25 Şubat İlköğretim Okulu 2. Kez başarı ve 2 yıl üst üste başarılı olarak ta üstün başarı ödülüne layık görüldü.



15 Haziran 2011 Çarşamba Günü Saat 11.00’de düzenlenen plaket törenine Araklı İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet GÜZELDAL, Okul Müdürü Soner ÇAVUŞOĞLU, TEMA Vakfı Trabzon Temsilcisi Yrd. Doç. Dr. Coşkun ERÜZ, Köy Halkı ve öğrenciler katıldı.


TEMA Vakfı Başarı Plaketi; TEMA Vakfı Trabzon Temsilcisi Yrd. Doç. Dr. Coşkun ERÜZ tarafından danışman öğretmen ve 25 Şubat İilköğretim Okulu Yavru TEMA grubuna takdim edildi.



TEMA Vakfı Trabzon Temsilcisi Yrd. Doç. Dr. Coşkun ERÜZ, plaket töreninde yaptığı konuşmada:

"Özverili çalışmaları ile başarı ve gururu bizlere yaşatan Öğrencilerimize, Öğretmenimiz Sayın HATİCE İLHAN hanıma ve desteklerini kendisinden esirgemeye okul müdürü Sayın Soner ÇAVUŞOĞLU’na Trabzon adına teşekkürlerimizi sunuyor başarılarının devamını diliyoruz.


Trabzon'un gururu olan okulumuz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve ailelerini kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz. 2011-12 döneminde Trabzon’dan başka okullarımızın da katılımı ile başarının artarak süreceğini ifade ediyor. Doğal değerlerimizin korunması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve gelecek nesillere yaşanılır bir dünya bırakılması için her zaman bizlerin yanında olan, yeri geldiğinde etkinliklere katılan, katılamadığında da kendi çevresinde koruma bilincini yaymaya çalışan tüm doğaseverlere sonsuz şükranlarımızı sunuyoruz.


Gelecek nesillere miras bırakılacak, kirletilmemiş, tüketilmemiş bir doğa, daha yaşanılır bir dünya için, herkesi düşünmeyen ve harekete geçmeye davet ediyoruz.


Unutmayınız, yaşamak için başka bir dünya yok” dedi.


Erüz: “Çevreye duyarlı olmak, örnek olmak, başarılı olmak ve de duyarlı olmak için kentli, şehirli, zengin, okumuş olmak değil; insan olmak yeterlidir. Başarı için, nerede olduğumuz değil, neyi ve nasıl yaptığımız önemlidir. İnanmak ve inandığımız, vatanımız, doğamız için çalışmak önemlidir” diyerek sözlerini tamamladı.



Törende bir konuşma yapan Araklı Milli Eğitim İlçe Müdürü Ahmet GÜZELDAL; konuşmasında çevrenin herkesin ortak yaşam alanı olduğunu ve korunmasından da tüm insanların sorumlu olduğunu belirterek;


“Temiz ve yaşanılabilir bir çevrenin sağlanabilmesi ve halkın bilinçlendirilmesi için, 25 Şubat İlköğretim Okulunda Yavru-TEMA ekibi kurarak, 2008 yılından 2011 yılına kadar her yıl Türkiye’nin en başarılı ekiplerinden birisi olmasını sağlayan ve bize onur yaşatan öğretmenimiz HATİCE İLHAN hanıma ve Yavru-TEMA gönüllüsü 250 çocuğumuza ve ailelerine sonsuz teşekkürlerimizi sunuyor ve başarının devamı için, her zaman okulumuzun destekçisi olacağımızı belirtir, TEMA vakfı il temsilcimiz aracılığı ile Tüm vakıf yöneticileri ve gönüllülerine vatan toprağının korunması için verdikleri mücadele için takdir ve teşekkürlerimizi sunarız” dedi.



Bilindiği üzere TEMA Vakfı ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile okullarda oluşturulan Yavru-TEMA grupları, danışman öğretmenlerin idaresinde, okulları, okul çevresi, yaşadıkları çevre ve ailelerine dönük yıl içersinde planlı ve programlı olarak doğa koruma ve çevre temizliği konularında etkinlik düzenlemektedir. Ödüle layık görülen okullar her eğitim yılı başında katılım için başvuru yaparak, yıllık faaliyet ve proje planlaması yapmakta ve yapılan plan dâhilindeki çalışmalarını gerçekleştirerek belgeleyip, raporlamak sureti ile başarı değerlendirilmesine katılıyorlar. Yapılan değerlendirme sonucunda Türkiye’nin en başarılı okulları seçilmektedir.


HABER: THA-17 Haziran 2011

Hiç yorum yok: