27 Nis 2011

İŞSİZLİĞE ÇARE ARANIYOR !


Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık: “Vatandaşlarımızın Daha Müreffeh ve Mutlu Olması İçin Çalışıyoruz” dedi.



İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Toplantısı Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık başkanlığında Valilik B Toplantı salonunda gerçekleştirildi.


İstihdamın artırılması kapsamında 2011 yılının ilk üç ayında 36 kursta toplam 565 vatandaşımıza eğitim verildiğini ifade eden Vali Kızılcık,


“Hükümetimizin istihdamın arttırılmasında çok önemli projeleri ve destekleri var. İlk üç aylık dönemde açılan 36 kursta toplam 565 vatandaşımıza eğitim verilmiş bulunuyoruz. 2008 yılında ortaya çıkan dünya finansal kriziyle mücadele etmek için çeşitli projeler gerçekleştirdik. Bu projelerden birisi de toplum yararına çalışma programıydı. O programımız hala devam ediyor. Program çerçevesinde Trabzon’umuza 2011 yılı itibariyle 804 Bin TL tahsis edilmiş durumdadır. Bunun toplum yararına ve istihdam artırmak için uygulanacak çalışmalarda kullanılacağını ifade etmek isterim” şeklinde konuştu.


Eğitim konusuna da önem verdiklerini ve İş-Kur ile KOSGEB iş birliliğinde girişimci geliştirme programı kapsamında 100 girişimciye eğitim verildiğini belirten Vali Kızılcık,


“Eğitim son derece önem verdiğimiz bir çalışma programı. 2011 yılı için bize tahsis edilen ödenek miktarı 9 milyon 444 Bin TL civarında. Özellikle amacımız gençlerimizin eğitip, bir meslek sahibi yapıp, daha sonra iş hayatını katılmalarını sağlamaktır. Bu çerçevede İş-Kur ile KOSGEB’in ortaklaşa yürüttüğü bir girişimci geliştirme programı var. Bugüne kadar İş-Kur’da 100 kişiyi tespit edip eğitimlerini verdik. Eğitim alan 100 kişiden 15 tanesi iş kurma projelerini hazırlayarak KOSGEB’e müracaat ettiler. 15 girişimci adayının 15 ininde proje başvuruları kabul edilerek, kişi başına 27 Bin TL para tahsis edildi. İlk ayakta İş-Kur ile eğitim almalarını sağladık. İkinci ayakta da KOSGEB olarak hangi alanda iş yeri açmak istiyorlarsa projelerini aldık. Bunların iş yerlerini açmaları için gerekli olan 27 Bin TL’lerini tahsis ettik. Para nakit olarak kendilerine ödenmedi. Kendilerine tahsis edilen rakam iş yerine gerekli olan malzemelerin alınmasında kullanıldı” dedi.


Projenin 15 kişiyle sınırlı olmadığını ve devam ettiğini ifade eden Vali Kızılcık açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:


“Bir diğer 100 gencimizin de eğitim çalışmaları devam ediyor. Bu ikinci program bittikten sonra bir 100 kişilik grup daha alacağız. Toplamda 300 girişimci adaya eğitim vermiş olacağız. KOSGEB’in vermiş olduğu işyeri kurma yardımı sadece 15 kişi ile sınırlı değil. Diğer eğitim alan vatandaşlarımız da projelerini hazırladıkları takdirde onlara işyeri açma yardımında da bulunmuş olacağız. Bu para kredi şeklinde değildir. Tamamen yardım şeklindedir. Buda ben eğitim aldım girişimci olmak istiyorum diyen Trabzonlu vatandaşlarımıza devletimizin sağlamış olduğu fevkalade önemli bir destektir” dedi.


Son açıklanan işsizlik oranının 11,09 olduğunu ve bu oranın tek haneli rakama düşmesini temenni ettiğini ifade eden Vali Kızılcık, vatandaşlarımızın daha müreffeh ve daha mutlu kılma yönünde bu projelerin önemli bir fonksiyon gördüğünü kaydetti.


Toplantı daha sonra basına kapalı olarak devam etti. (VB – 26.04.2011 Salı)

Hiç yorum yok: