1 Nis 2011

RUSYA DİN İŞLERİ BAŞKANI TALGAT TACETTİN’DEN VALİ KIZILCIK’A ZİYARET


Trabzon Valisi Dr. Recep Kızılcık, Rusya Din İşleri Başkanı Şeyhülislam Talgat Tacettin ve beraberindekileri makamında kabul etti.



Vali Kızılcık, din görevlilerinin aynı zamanda birer din gönüllüsü olduklarını ve önemli görevler icra ettiklerini ifade etti.


Şeyhülislam Talgat Tacettin’in yaptığı ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Vali Kızılcık,

“Din görevlileri aynı zamanda birer din gönüllüleri olarak çok önemli bir görev icra etmektedir. Din görevlileri insanlar arasında asla dil, ırk, mezhep, siyasi tercih ayrımı yapmadan her insana eşit mesafede durarak isteyen herkese din hizmeti verme gayreti içerisindedir. Size de bir din görevlisi olarak yaptığınız çalışmalarda başarılar diliyorum. Trabzon’umuzu ziyaretimizden dolayı duyduğum memnuniyeti dile getirmek istiyorum. Bizleri şereflendirdiğiniz için sizlere teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.


Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde kurulan İlahiyat Fakültesi’ne de Rusya ve Kafkas Cumhuriyetinden gelecek öğrencilerin eğitim görmek için gelmelerini ümit ettiklerini belirten Vali Kızılcık, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:


“Şu anda Karadeniz Teknik Üniversitemizde İlahiyat Fakültemizde kuruldu. İlahiyat Fakültemizde Rusya ve Kafkas cumhuriyetlerinden gelen öğrencilerimizin eğitim göreceğini ümit ediyorum. İlahiyat Fakültemiz önümüzdeki yıldan itibaren eğitim ve öğretime başlayacak” dedi.



Şeyhülislam Talgat Tacettin Trabzon’a ikinci kez geldiğini belirterek yaptığı konuşmada,


“Dün İstanbul’da ziyaretler gerçekleştirdik. Türkiye ve Diyanet İşleri Başkanlığımız ile işbirliğimiz var. 20 - 30 tane talebemiz buradaki İlahiyat Fakültesinde okuyor. 12-13 sene önce Of’ta bulunan Kuran Kurslarına çocuklar getirmiştik. Ondan sonra Trabzon’a bu ikinci gelişim” ifadelerine yer verdi.


Konuşmaların ardından Vali Kızılcık, ziyaretlerinden ötürü Şeyhülislam Talgat Tacettin’e telkariden yapılmış kahve fincanı hediye etti.

(VB – 01.04.2011 Cuma)

Hiç yorum yok: